27.09.2018

Суспільно корисні роботи – новий вид адміністративного стягнення

Проблема безвідповідального ставлення батьків до утримання своїх дітей, дійсно, є однією з найбільш актуальних в Україні. Сьогодні все більше обертів набирає тема несплати аліментів. Влада зараз стала більш прихильною до дітей – їхній розмір збільшився, а виплати стали обов’язковими. Хоча трапляються й такі батьки, які все-таки відмовляються утримувати своїх дітей, пояснюючи це «вічним» пошуком роботи. Держава подбала про дітей і на законодавчому рівні визначила  оплачувані суспільно корисні роботи.

         Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту права дитини на належне утримання шляхом вдосконалення порядку примусового стягнення заборгованості зі сплати аліментів», що набрав чинності 06.02.2018 року, запроваджено новий вид адміністративної відповідальності за несплату аліментів на утримання дитини, одного з подружжя, батьків або інших членів сім’ї у вигляді суспільно корисних робіт. А саме, якщо у батька чи матері дитини виникає заборгованість по сплаті аліментів за 6 місяців, таку особу може бути притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді виконання суспільно корисних робіт. Уповноваженим на складання протоколів про вчинення такого правопорушення є орган державної виконавчої служби з подальшим направленням  для розгляду до  суду за місцем знаходження ДВС .

         Суспільно корисні роботи призначаються районним, районним у місті, міським чи міськрайонним судом (суддею) на строк від 120 до 240 годин і виконуються не більше 8 годин, а неповнолітніми – не більше двох годин на день. Суспільно-корисні роботи не призначаються особам, визнаним інвалідами І або ІІ групи, вагітним жінкам, жінкам, старше 55 років та чоловікам, старше 60 років.

Виконання рішень суду про накладення адміністративного стягнення у вигляді оплатних суспільно корисних робіт покладено на уповноважені органи з питань пробації.

Суть суспільно корисних робіт полягає у виконанні особою, яка вчинила адміністративне правопорушення, оплачуваних робіт, вид яких визначає відповідний орган місцевого самоврядування. За виконання суспільно корисних робіт порушнику нараховується плата за виконану ним роботу. Оплата праці здійснюється погодинно за фактично відпрацьований час у розмірі не меншому, ніж встановлений законом мінімальний розмір оплати праці, та кошти за виконану роботу перераховуються на відповідний рахунок органу державної виконавчої служби для погашення заборгованості зі сплаті аліментів.

Законом №2475-VІІІ від 03.07.2018 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо створення економічних передумов для посилення захисту права дитини на належне утримання» що вступив в дію 28.08.2018 року внесено зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України, статтею  183-1 КУпАП  передбачено :

– Несплата аліментів на утримання дитини, одного з подружжя, батьків або інших членів сім’ї, що призвела до виникнення заборгованості, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред’явлення виконавчого документа до примусового виконання, тягне за собою виконання суспільно корисних робіт на строк від ста двадцяти до двохсот сорока годин.

– Несплата аліментів на утримання дитини з інвалідністю, дитини, яка хворіє на тяжкі пренатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісне захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, або на утримання дитини, яка отримала тяжкі травми, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що призвела до виникнення заборгованості, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за три місяці з дня пред’явлення виконавчого документа до примусового виконання,  тягне за собою виконання суспільно корисних робіт на строк від ста двадцяти до двохсот сорока годин.

 Повторне протягом року вчинення правопорушення, передбаченого частинами першою або другою цієї статті, тягне за собою виконання суспільно корисних робіт на строк від двохсот сорока до трьохсот шістдесяти годин.

Ухилення особи від відбування адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт тягне за собою адміністративний арешт строком до десяти діб, що передбачено ст.183-2 КУпАП України.

     Відповідно до Наказу Міністерства юстиції України №2702/5 від 17.08.2018 року «Про затвердження Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення посадовими особами уповноважених органів з питань пробації »,  передбачено що уповноважений орган з питань пробації за фактом ухилення особи від відбування адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт складає протокол протягом трьох днів з моменту встановлення порушення,  далі матеріали справи відносно даної особи відправляються до суду за місцем вчинення адміністративного правопорушення. Ухилення особи від відбування адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт є: неприбуття порушника до місця виконання суспільно корисних робіт (підприємства, установи, організації) протягом двох днів з дати, визначеної у направленні уповноваженою посадовою особою органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері виконання кримінальних покарань, без поважних причин, не вихід на суспільно корисні роботи або відмова від виконання роботи вид якої визначений підприємством, установою, організацією, більше двох разів протягом місяця без поважних причин, а також поява на робочому місці у стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп’яніння.

 У разі злісного  ухилення особи від відбування адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт вона притягується до кримінальної відповідальності та внесеними змінами  Кримінальний кодекс України доповнено статтею 389-2,де визначено  що, за злісне ухилення від відбуття адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк до двох років.

Таким чином, впровадження посилених заходів примусового виконання стане стимулом для недобросовісних правопорушників вчасно сплачувати аліменти та виконувати свій батьківський обов’язок,щоб не мати проблем з кримінальним законодавством.

Інна Катрук

Фахівець 1 категорії Ямпільського

районного сектору з питань пробаціїі

філії Державної установи « Центр пробації»

у Вінницькій області 

 

Поділись з ближнім:

Авторизація
*
*
Реєстрація
*
*
*
Генерація пароль